Thursday, December 2, 2010

minyak kereta



bismillahirrahmanirrahim....


happy december!! wah. siap happy happy sangat masuk bulan terakhir nih. heheh. harap-harap takde lagi masalah timbul seperti bulan lepas.

anyway, segala perancangan yang dirancang haritu berjalan lancar. Alhamdulillah... dah hantar separuh barang-barang ke rumah baru, dah bayar bil, dah tengok harry potter -_-'. tapi belum transfer duit gaji. dan masih belum bayar pinjaman kereta. aiyakkkk... mesti bayar esok sebab perlu bayar sebelum 5 haribulan. ish ish i
sh.

nak tau tak, semalam saya kerja half day. sebab tengah hari tu nak pergi kenduri office mate. dan manager yang baik hati telah meluluskan cuti saya. yeayy. semalam decide nak cuti, semalam apply, dan semalam jugak diapprove. hik hik. terima kasih manager yang baik hati. esok esok boleh bagi cuti lebih lagi. upss.. tapi takde gambar masa kenduri. sebab kami sampai sana dah pukul 3. salam-salam dengan tuan rumah, makan, sempat berbual sekejap dengan pengantin. lepas tu kitorang siap makan, pengantin dah tak ada. so pergi la merayau sekitar alor setar. memanfaatkan cuti yang ada. heh.

dan balik tu pulak, lepas ambil kereta kat kilang (sebab pergi satu kereta, guna kereta office mate) niat hati nak isi minyak. dalam kepala dah kosong. cuma
tau nak isi minyak je. sampai je kat petronas tu terus parking kat pam nombor 8. dan dengan konfiden je bayar rm30 kat kaunter. sekali tarik nozzle pam tu, baru tersedar rupanya itu minyak ron97! cessssss..... rm30 untuk minyak yang berharga rm2.3
3 seliter. berapa liter yang saya dapat? @_@'
-pasrah-





takpelah. lupakan. sekarang dalam mood riang gumbira nak balik kampung esok. yeayyy....



* doakan saya selamat pergi dan pulang. ^_^

5 comments:

Unknown said...

hei, aku pon pernah terisi ron 97. kalau aku kaya x pe la, ni duit pon belum tentu cukup. hahaha.

Anonymous said...

Saya punya beberapa kebijaksanaan indah.

cik kiah said...

masuk ni dah 2 kali aku TERisi minyak mahal. haishh...

Unknown said...

sekarang aku selalu tengok pam tu 95 @ 97 sebelum masuk.
ya lah, isi RM30 kat 97 jarum minyak tak naik sikit pon. heh.

cik kiah said...

ja a~ bagus. beringat2 sebelum kena.
anon~ kebijaksanaan apa ye?mungkin boleh share di sini. =)