Saturday, December 11, 2010

kerja kenduri

bismillahirrahmanirrahim....

malam semalam-tidur dan mimpi benda bukan-bukan. antaranya, mimpi seorang kawan dapat anak tapi belum bersuami. ya Allah... mintak dijauhkan. kedua, mimpi sesat dalam perjalanan. ketiga, hujan lebat.

hari ini-sempat curi-curi keluar semasa waktu rehat untuk ke pokok sena (yang kat butterworth tu, bukan pokok sena kat kedah) untuk majlis kenduri kahwin rakan sepejabat. heh. asik keluar pergi kenduri je. hikhikhik.

pergi 2 kereta, seramai 6 orang. keluar dari kilang pukul 12.30 tengah hari. sampai di rumah kenduri pukul 2 petang. dan apa yang saya mimpikan jadi kenyataan! kami sesat dalam hujan. cesss... gara-gara driver (kawan) dan co-pilot (saya T_T) yang salah masuk simpang dari mula. sepatutnya dari Lunas terus masuk simpang kanan arah Bertam, tapi kami dengan konfiden masuk simpang kiri arah Penanti. heh. yang geramnya, lelaki-lelaki yang ikut kereta kami kat belakang tu boleh ikut je kesesatan kitorang. sampai la kami betul-betul sesat sampai ke permatang pauh, baru la masing-masing nak call bagitau eh, pusing balik, kitorang tau jalan. ceh. membazir masa dan minyak kereta.

akhirnya berpandukan tele-peta (peta melalui telefon-call sorang lagi rakan sepejabat untuk bagitau jalan yang benar), dan hasil rajin bertanya kat orang tepi jalan, maka kami pun sampai ke destinasi yang dicari. itu pun tadi hampir tercrash kenduri orang lain. hahaha. siap dah bagi signal nak parking kat depan rumah kenduri, rupanya itu bukan tempat kenduri yang sebenar. kehkehkeh.

apapun, kenduri tu memang best. yang penting makanan sedap! ada dalca, kari daging, acar buah, ayam goreng. nasi putih, nasi minyak dan nasi hujan panas. oleh sebab hari hujan lebat, saya makan nasi hujan panas (konon-konon nak selari dengan keadaan cuaca. ceh) dan ambik semua lauk!! -_-' ohh... tak lupa juga ada bihun sup (yang ni tak sempat nak rasa sebab dah kenyang) dan bubur kacan hijau yang sangat sedap. yummyyy.....

anyway, gambar takde sebab tak bawak kamera. mungkin akan datang bakal letak entri bergambar sahaja. theeheehee.....

oh. lupa. kami balik kilang pukul 3.00 petang dan sampai di kilang pukul 3.40 petang. mentang-mentang bos takde, masing-masing buat perangai tak ingat dunia. adeyyy....








* nak update cerita kenduri kahwin kawan dan majlis bertunang abang. lain kali la.


No comments: