Monday, July 19, 2010

monday blues


bismillahirrahmanirrahim....

cepat la hari jumaat. nak cuti!!

itu adalah antara ayat yang keluar dari mulut setiap kali tibanya pagi isnin. ayat2 lain termasuklah "haih....malasnya nak pergi kerja hari ni". ataupun, "kenapa cepat sangat hari isnin ni? tak puas lagi cuti." heheh. aiiii... baru sebulan
kerja dah pandai buat perangai ke zakiah?

kini baru saya tau, apa yang dimaksudkan sebagai monday blues. perasaan yang tak dapat digambarkan melalui kata2 apabila tibanya hari isnin. walaupun kerja di kedah yang sepatutnya mula hari ahad dan habis hari khamis, tapi kilang ni beroperasi 24 jam, dan shift saya setakat ni bermula hari isnin dan berakhir pada hari jumaat. mungkin jika shift saya jatuh pada hari ahad hingga jumaat, namanya akan bertukar menjadi sunday blues. ataupun jika saya termasuk dalam shift yang bekerja hari selasa hingga sabtu, saya akan menyebutnya sebagai tuesday blues. hahaha... apa kau merepek ni zakiah? hadoii....

sebenarnya saya dah mula merindui zaman belajar. tengok. baru sebulan menempuh alam lain dah mula pandai nak rindu2 zaman belajar. tapi serius, dulu masa belajar kalau rasa malas nak ke kelas, boleh mesej2 kawan sekuliah bagitau harini taknak pergi kelas. alasan, malas. then duduk di bilik, tidur puas2. sekarang cuba la kau buat perangai macam tu. rasa malas pergi kerja, hantar mesej kat kawan sepejabat bagitau taknak datang kerja. alasan, malas. heh. tengok la hujung bulan macam mana. @_@'

okey zakiah. come on!! cheer up!! no blues2 anymore.



*ceria tahap melampau. bos mesti suka kalau semua pekerja dia muka macam ni. hahaha...*

2 comments:

Unknown said...

hukhukhuk aku nak kerja..xkisah la monday blues ke sunday blues ke..

cik kiah said...

huhu...aku doakan ko cepat2 dapat keje.aminnn....