Tuesday, July 27, 2010

cuti cuti malaysia

bismillahirrahmanirrahim....

wahh... tajuk tak tahan. macam banyak sangat je duit nak cuti cuti pusing malaysia.

tadi reporting manager kasitau. saya bakal dimasukkan ke dalam shift, dan kemasukan tu akan berkuat kuasa bermula pada 1 ogos. maka dengan itu, diumumkan bahawa jumaat ni saya cuti!! eh apasal nada macam penyimpan mohor besar nak umumkan tarikh raya?

tadi semak jadual shift. sila baca betul2. ini bukan semak = rumput panjang tak dipotong sampai gajah pun boleh menyorok dalam tu tapi ini semak = check. ok tiba-tiba letak perkataan bahasa inggeris sebagai maksud bagi perkataan bahasa melayu.

ish. rasa serabut pulak perenggan di atas. tukar perenggan baru pulak. ahad ni kerja. sabtu ni insyaAllah akan ke penang untuk ambil jubah konvo. jumaat ni cuti, dan mungkin akan ke butterworth. yang menyeronokkan saya ialah, tarikh konvo jatuh pada hari cuti! jadi tak perlu susah payah nak apply cuti. sekarang cuma perlu plan berapa hari akan diambil untuk bercuti raya. mungkin akan cuti lama? sekejap? tak dapat dipastikan lagi.

sekarang sedang berfikir. mampukah saya bekerja 12 jam sehari? harap2 diberi kekuatan untuk menghadapi semua itu. aminn... ^_^

No comments: