Thursday, March 3, 2011

overtime

bismillahirrahmanirrahmanirrahim....

baru kejap tadi akak opis aku tepon mintak tlg ganti dia malam ni. actually memang ada sorg budak (partner shift) dia mlm ni, tapi sebabkan budak tu baru lagi, so nak taknak kena ada orang jugak yg cover. walhal aku pun kategori budak baru gak.

ok, itu rasanya takpe lagi kot kalau setakat kena datang OT sebab aku boleh datang bila2 masa dan balik pun bila2 masa. cuma kalau rasa nak claim duit lebih, buat la OT lama sikit. keh3.. tapi yg aku agak tak puas kati kat sini ialah bila orang yang meminta dicover tu bagitau lambat. macam ni la. masuk keje kul 7 malam, kul 6 ptg baru bagitau aku. ngantuk tau tak. plus dengan tak ready lagi. macam2 la. nak keje malam bukan senang. perlukan persediaan mental dan fizikal yg rapi. tak boleh main terjah ikut suka camni. ni kali kedua aku kena. cuma yg kalini ok sikit pasal aku dapat tau pukul 6. kes sebelum ni, kul 7 baru aku dapat tau yg aku kena ganti orang. jenuh aku paksa mata suruh tido biar boleh berjaga time malam tu.






sekarang pukul 6.08 PM. budget nak tido lepas maghrib. pastu nak masuk kul 10 malam. haishh... malas sungguh la...

3 comments:

Unknown said...

cian kamu..sabar ye..semoga berjaya tido..hehe

Unknown said...

betul. setuju sangat. kalau nak kerja malam bukan senang nak main terjah je datang kerja.

kalau banyak kerja tak apa jugak, waktu tu berjalan dengan pantas je.

Kalau kurang kerja tu yang malas sikit. nanti perit je masa berlalu.

cik kiah said...

wahahaha...anda2 sekalian. terima kasih atas sokongan yg tak berbelag bagi tu, tapi aku tak ngantuk walau sekupang pun semalam. walhal aku tak tido pun sebelum masuk keje.

dan aku boleh simpulkan kat sini, aku hanya mengantuk time shift aku sendiri. sebab memang dasar malas nak pegi keje. keh3..