Saturday, January 8, 2011

1 malam bersama mereka

bismillahirrahmanirrahim....



saya baru pulang dari pulau pinang. atau secara khususnya, baru pulang dari USM. tempat menimba ilmu selama 3 tahun. stay kat sana 1 malam. thanks to fiza and qina sebab sudi tumpangkan bilik (fiza, saya tau kamu baca entri ni. ^_^).

oh lupa. petang semalam bertolak ke penang. sebelum tu singgah bukit mertajam, ambil lin kat sana. lepas tu terus ke penang, singgah shoping moping kat queensbay. hajat hati nak cari adiah kawen untuk kawan, tapi tercari set comforter untuk diri sendiri. perghhh.... memang zakiah dah berubah la. rasanya ada something yang masuk dalam badan nih. yang menghasut suruh sentiasa menghabiskan duit. -_-'

dan semalam, walaupun hanya satu malam dengan diorang, macam-macam cerita yang saya dengar. macam-macam perkara berlaku. tak sangka, tak percaya. kesian. tapi saya tahu mereka yang terlibat itu tabah. sebab kalau tidak takkan Allah pilih mereka untuk diuji. sesungguhnya Dia tahu apa yang terbaik untuk hamba-Nya. betul, kita boleh bagi selori nasihat supaya tenang, ada hikmah di sebalik semua ni, besabar dengan dugaan yang dihadapi. tapi kita tak rasa apa yang dialami oleh orang tu. hanya orang yg kena je boleh tau dan rasa betapa sukar dan sakitnya untuk menghadapi masa-masa itu.

teringat saat-saat saya ditimpa ujian yang saya rasa sangat berat untuk ditanggung. rasa macam takda siapa nak tolong. rasa macam takde orang nak dengar masalah saya. rasa macam, kenapa la aku yang kena benda ni. kenapa tuhan uji macam ni? tapi alhamdulillah... sendiri sedar. sendiri-sendiri pujuk hati supaya sentiasa terima dugaan yang mendatang. dan sekarang, bersyukur sebab dikurniakan kekuatan dan berjaya mengahadapi dugaan tu. Alhamdulillah.

eh. rasa macam hape je tulis camni. apapun, doa saya supaya mereka diurniakan kekuatan untuk meneruskan kehidupan. insyaAllah...



okeh. nak tengok tivi. tata.

No comments: