Wednesday, August 17, 2011

Tujuhbelas Ramadhan


Bismillahirrahmanirrahim...


Salam and hi all.




Selamat berpuasa kepada seluruh umat islam. Semoga puasa tahun ni memberi beribu-ribu erti dan pengajaran buat kalian. Selamat menyambut nuzul Quran juga. Harini dah baca Quran belum?



Harini dah masuk hari ke tujuhbelas umat islam berpuasa. Tapi untuk saya, harini baru hari kesepuluh. Ngeh ngeh ngeh... Oh.. Dan harini jugak, hari di mana berakhirnya cukai jalan kereta saya, dan jugak tarikh tamat lesen memandu saya. Huh. Semua nak akhir hari ni. Sabo jela..



Maka tadi, cepat-cepat ke kedai gambar untuk ambik gambar nak renew lesen. Takkan nak guna gambar lama ye dak? Muka budak-budak. Tak matang. Padahal muka sekarang lagi berlambak-lambak jerawat berbanding dulu. Huhu..



TAPI.... Ada tapi kat sini. Gambar zaman matang ni lagi saya suka berbanding gambar dolu-dolu. Sebab, muka saya nampak lebih halus mulus tulus tanpa sebarang jerawat atau parut jerawat. Hasil pencahayaan atau teknik pengambilan gambar? Heheh. Tapi pipi nampak sangat tembam dan bibir nampak sangat pucat. Huh. Penat I oles bibir bagi kasi warna merah sikit.


Bila la nak dapat kulit semulus ni. =.='




Dan tadi sempat ke pusat zakat cawangan Kulim. Nak qada zakat pendapatan tahun lepas punya. Huhu... Dan dapat ini.



Sampul raya pertama tahun ni



Kaler biru youuu.... My feveret kaler ever. Err... Saya memang malas nak beli sendiri sampul duit raya. Hanya menunggu sampul-sampul free. Hahah... Huduh sungguh perangai. Tapi betul la. Nanti nak bagi orang, orang tu buang jugak. Betul tak? Betul tak?



pelan seterusnya untuk hari ni, petang ni mau ke bank untuk tukar duit. Then pegi cari baju raya. Setakat ni baru ada warna coklat & purple. Mau cari kaler hijau. Takde lagi baju kurung warna hijau. Harap-harap ada lagi saiz saya. Kalau boleh nak cari 2 pasang. Heh. Boleh gitu? Lepas tu dah petang sikit, mau ke rumah abang, nak amik cukai jalan.













Countdown:


10 hari lagi untuk balik kampung!!




No comments: